7 december 2010
Ik heb al een aardig eindje weggefietst en dat gaat uitstekend! De fiets voelt professioneel en betrouwbaar aan. Alles werkt perfect en die handremschakelaars zijn zeer welkom bij vooral de gladheid van de afgelopen dagen. Het is nl. zó dat als je dan voorzichtig een haakse bocht wilt maken bij licht knijpen direct de stroom wordt uitgeschakeld; zelfs stand 1 kan dan al teveel push op je voorwiel geven. Overigens weet ik nog niet welke snelheden bij de 6 standen horen en waarom er dan óók nog een 6 km/h stand is maar daar zal ik nog wel achter komen. Ik wil R.A.T.-Holland en in het bijzonder ú complimenteren voor kwaliteit en uitstekende service. Veel succes en ik hoop nog een keer een ombouwset voor mijn vrouw te mogen bestellen.
W.J. Huijsmans
23 november 2010
Allereerst wil ik je complimenteren met ombouwen van mijn fiets, ik ben zeeeeeeer tevreden. Mijn fiets fietst heerlijk en ik heb nu totaal geen moeite meer met het winterse weer. De accu gaat er nu ook iets makkelijker uit en ik rijdt ruim 50 kilometer met een volle accu op de hoogste stand dus alles prima.
Groetjes Corinne van Rooijen
26 september 2010
Ik heb de door R.A.T - holland geleverde 006-Lifepo4 36V10AH ombouwset op mijn fiets gemonteerd en ermee de eerste 60km gereden en ik kan alleen maar zeggen dat ik dik en dik tevreden ben. Vooral de kwaliteit van het geleverde vind ik hoogstaand. Het monteren van de set is mij reuze meegevallen maar dit komt waarschijnlijk omdat ik technisch onderlegd bent ,maar ik denk het een “dummy’ ook nog wel zo lukken. Ik ben ook zeer te spreken over de kracht van de motor/accu en aangezien ik de fiets voor het woon werk verkeer gebruik en ik door de Beneluxtunnel heen moet, wat een flinke klim is, maar ondanks dat kom ik zonder zweet op mijn rug aan op het werk.
Al met al een topset en ik zal het iedereen in mijn omgeving aanradendie elektrisch wil gaan rijden!
m.vr.gr.Peter van der Raad
14 september 2010
Beste R.A.T-Holland,
Ik heb de set ontvangen en ik ben blij verrast door de hoge kwaliteit. Als ik alles gemonteerd heb zal ik je een foto van de fiets sturen.
mvg Peter
25 augustus 2010
Onderwerp: Hier ook een tevreden klant, maar zeker niet een “doorsnee” klant …
Mijn vrouw en ik rijden een sportieve tandem, een Koga TwinTraveller, deze robuuste tandem is gebouwd om op een stabiele manier met twee personen en wat bagage hogere snelheden te rijden, en voor zware tochten in de bergen. De TwinTraveller heeft dan ook een dubbele geveerde voorvork en een bergrem in het achterwiel. Op de RAT-Holland-site staat ergens een foto (bij foto’s van omgebouwde fietsen). Omdat de “stoker” een hernia heeft en daardoor minder kracht kan leveren wilden we een “hulpje” om toch nog die tochten van 100+ kilometers te maken, en toch nog bijvoorbeeld de “Col de Marrous”(1000 m hoog) te beklimmen. Dit hulpje vonden we in maart 2010 bij R.A.T. Holland. Na uitvoerig overleg in de werkplaats gingen we naar huis met een speciaal kit-je van 36V, 250 watt en twee x 10Ah batterijen. Speciaal omdat de ondersteuning werkt tot zo een 32 km/u. Het resultaat is GEWELDIG. We rijden op de Nederlandse wegen door het “duwtje in de rug” een kruissnelheid van 27 tot 30 k/m per uur . De motor gaat zuinig om met energie en we fietsen stevig mee, daarom is een afstand van 100 km geen probleem (50 km per batterij). Soms halen we wel 65 km uit éen batterij. En dit met een zware tandem, met zijtassen en stevige berijders! De bediening zit op het tweede stuur bij “de stoker”. In de bergen rijden we sowieso langzamer en op vlak en dalen zonder support en schakelt de ”stoker” de stroom af . Ik gaf de “stoker” dan ook al snel de naam “directrice d’engergie”. Daardoor haalde we wel nog steeds afstanden van 70 tot 80 km.
Je gaat heel anders fietsen, van hé .., zijn we dat weggetje als eens in geweest? Nee…, doen we die er nog even bij …. Omdat het zo makkelijk gaat. Hé, … een clubje wielrenners, laten we die eens inhalen…, soms lukt het. Echter boven de 30 km/u wordt de ondersteuning wel een stuk minder.
Afgelopen zomer ook de heuvels van de Dordogne en de bergen in de Pyreneeën gefietst. De motor helpt flink mee, maar door de lage snelheid bij klimmen (6km/uur) niet volop; bij lage snelheid levert de motor een duwvermogen van ongeveer 150 Watt. Een mens levert ongeveer ook een mechanisch vermogen van 150 watt, dus je hebt eigenlijk een extra fietser aan boord.
Theo van den Broek uit Almere.